Home RAHSIA CANTIK 7 Tips Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata
7 Tips Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata

7 Tips Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata

0
1

Lingkaran gelap bawah mata sebabkan wanita lebih matang daripada usia. selain tu mata tampak kusam, lesu dan tidak menarik. ramainya yang buat rawatan di spa tapi tiada yang berkesan . kami kongsikan 7 tips hilangkan lingkaran hitam bawah mata ataupun ada juga yang panggil mata panda

timun

1.Timun Menyegarkan

tidak perlu membazir gunakan bahan yang ada . ambil timun Hiris nipis kemudian lekapkan pada mata semalaman. esoknya bersihkan dengan air putih. timun bantu menyegarkan kembali mata lesu. see murah aje kan ..berapa ringgit laa sangat timun ni tapi kena aa buat selalu rajin2 tau ..

tomato untuk mata

2. Tomato Mencerahkan

tomato ada seribu satu khasiat untuk kecantikan dan kesihatan mata. kandungan sayur ini bantu mengatasi masalah mata panda. senang aje uols hiris tomato nipis kemudian lekapkan di mata selama 20-30 minit selepas tu jangan makan lak tomato tu hehe, basuh lah muka dengan air bersih .kan dah cakap mudah aje tapi kena rajin tau ..

 

potato

3. Khasiat Kentang

kentang memang sedap di makan tapi khasiat kentang juga untuk kecantikan. caranya mudah basuh kentang buang kulitnya kemudian hiris nipis jangan nak goreng lak ya , selepas hiris tu lekapkan di mata 10-20 minit. nak tau khasiat dalam kentang akan bantu kurangkan kesan gelap sambil cerahkan kulit supaya nampak sekata.

uncang teh

4. Uncang Teh Menenangkan

selepas bancuh teh tu jangan buang tau. sebaliknya guna uncang tu pada mata selama 20minit . tapi janganlah tengah bancuh teh o tu masa panas ambil letak kat mata lak ya ,..kan tak pasal2 mata tu terbakar hehe..tunggu sejuk dahulu ya baru letak di mata dan bilas selepas 20minit.seeloknya guna uncang teh hijau yg sangat awesome merawat masalah lingkaran bawah mata.

 

5. Perahan Lemon Segar

Perah sebiji lemon segar kemudian sapukan pada bahagian bawah mata secara nipis. ini kena buat setiap hari pasti confirm happy tau tengok hasilnya. kena rajin juga kalau malas tak tau laa lingkaran mata jadi panda ke apa hehe..

6. Elak Tidur Lewat

nak tau lingkaran bawah mata terjadi sebab kurang berehat dan keletihan. selain petua tradisi dan spa gaya hidup sihat juga sangat penting. elakkan tidur lewat dan pastikan dapat rehat secukupnya. jam 11pm dah leh tido jangan lambat sangat.

 

7.Banyakkan Minum Air Putih.

ramai tau wanita ni tak minum atau tak suka air putih sedangkan air putih ni banyak sangat khasiat. tubuh dan wajah akan jadi lesu jika kekurangan air. kulit pun sama laa kalau dah kurang air tuh penuaan akan cepat berlaku. untuk wajah dan tubuh kekal segar 2 liter sehari disarankan minum air kosong bukan air teh atau air kopi ya!

Nak Hilangkan Lingkaran Bawah Mata dengan Pantas Seawal 3 hari ? KLIK SINI 

bee-venom

 

Comment(1)

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *